Valkeakoski-Seura

Valkeakoski-Seuran 70-vuotisjuhlapäivä

hautausmaalla_001

Juhlapäivä 16.10.2016 aloitettiin käynnillä seuran edesmenneiden puheenjohtajien haudoilla.
Hallituksen jäsenet laskivat kukat Kaino Dahlin,  Olli Vuorisen ja Esko Terävän haudoille.

hallitus1

Kiitos tervehdyksistä ja muistamisista. Kiitos esiintyjille ja runsaalle vierasjoukolle,
kun tulitte juhlistamaan merkkipäiväämme.
Valkeakoski-Seura ry hallitus.

Varsinaista juhlaa vietettiin Valkeakoski-opistolla kakkukahvien, valokuvanäyttelyn ja
monipuolisen ohjelman merkeissä.

Tervetuloa! Kirsti Laurila ja Pirkko Renfors ottavat vastaan juhlapuhuja Raimo Sailasta.

Tervetuloa! Kirsti Laurila ja Pirkko Renfors ottavat vastaan juhlapuhuja Raimo Sailaksen.

70-vuotisjuhlan viettäminen aloitettiin kakkukahvilla.

Koskihanurit esittivät juhlassa oman kylän Eino Sipposen sävellyksiä.

Koskihanurit esittivät juhlassa oman kylän
Eino Sipposen sävellyksiä.

Kaupunginjohtaja ja rouva Jukka Varonen sekä kaupunginhallituksen puheenjohtaja Pekka Järvinen toivat kaupungin tervehdyksen.

Seuran pitkäaikainen puheenjohtaja ja kunniapuheenjohtaja Pentti Jokinen ja tytär Päivi Heikkilä tervehtimässä.

Seuran pitkäaikainen puheenjohtaja ja kunniapuheenjohtaja Pentti Jokinen ja
tytär Päivi Heikkilä tervehtimässä.

Valokuvanäyttelyn Valkeakoski-Seuran toimintavuosilta oli koonnut Heikki Heino.

Juhlapuhe. Suomen Kotiseutuliiton hallituksen varapuheenjohtaja, ministeri Raimo Sailas.

Juhlan juontaja Timo Villberg sekä Kati Sirén ja Sanna Saarinen valmistautuvat esitykseen.

Rocking Flames -tanssiryhmän vauhdikas esitys.

Yleisöä oli salintäysi.

Tuija Piepposen huumorilla höystetyt muistelut vanhoilta kotikulmilta olivat yleisön mieleen.

Yksi tuhansien joukossa –näytelmä toi monelle muistot mieleen. Sanna Saarinen ja Kati Sirén.

Ja vuorossa Valkeakosken Mieslaulajien kvartetti.

Valkeakoski-Seuran perustamiskokouksessa 13.8.1946 mukana ollut 4-vuotias Kalevi Leppä sai muistoksi Valkeakoski-Seuran viirin. Luovuttajana seuran puheenjohtaja ja sihteeri.

Yhtyneiden Urisevat Ukot ry sai kotiseututyön hyväksi tehdystä monipuolisesta työstä Valkeakoski-Seuran Kunniakirjan.

Suomen Kotiseutuliiton ansiomerkkien saajat: Pirkko Renfors, Juhani Kivelä, Anneli Elijoki, Heikki Heino, Kirsti Laurila sekä merkkien luovuttajat Kari Järventausta ja Raimo Sailas.

Kuvat: Sirpa Rauhaniemi

Copyright © Valkeakoski-Seura ry.